zondag 25 mei 2014

Omhels Me

Van mei tot november 2014 staat de installatie "Omhels Me" in Oisterwijk als onderdeel van de expositie Kunst&Bomen. Mocht je willen beantwoorden aan mijn verzoek de Eik in de installatie te omhelzen, plaats dan ook een foto op dit blog zodat er een totaalbeeld wordt samengesteld. Info: Tekst catalogus “Omhels Me” is een reizende attractie die op bijzondere plekken in de wereld mensen uitnodigt om een boom te omhelzen. Het podium om de boom markeert de ruimte waarop de natuur en de mens worden samengebracht. De fysieke ervaring met de boom versterkt het mentale besef van het belang van de boom in het bijzonder, en de natuur in haar algemeenheid. Dit werk is er een uit een serie van installaties met de titel “Deus Ludens”. Op verschillende plekken in de natuur wordt de beschouwer geconfronteerd met vragen over de evolutie, de oorsprong van de soorten en de acceptatie van de soorten. In paviljoens, kassen en glazen dozen worden kenmerkende planten en bomen uit de directe omgeving op kweek gezet. Een proces van licht, warmte en tijd maakt vormen zichtbaar die op elke locatie tot een vergelijkbare verschijningsvorm leiden. “Omhels me” is een installatie waarin de mens het proces van verandering aanstuurt. Bewustwording van voortdurende processen van verandering en vervorming staan in het werk van Rien Claessen op de voorgrond. Objectieve waarneming sluit discriminatie van het onbekende uit en leidt tot acceptatie van nieuwe vormen en mogelijkheden. Omhels, fotografeer en deel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten